Strona głowna » Dębica » Wybór banku powinien być przemyślaną decyzją

Wybór banku powinien być przemyślaną decyzją

O tym jak odnaleźć się w gąszczu bankowych ofert i jak szanować klientów opowiada Robert Uszko, dyrektor oddziału Banku Pekao S A w Dębicy

Łatwo jest być dziś dyrektorem banku, gdy wokół taka konkurencja a reklamy bombardują nas wprost informacjami o tym, co możemy zyskać wybierając ten a nie inny bank?

Konkurencja jest dziś rzeczywiście coraz większa więc i rola osób zarządzających bankami coraz trudniejsza. Pamiętam, jak zaczynałem pracę po studiach, wtedy wydawało się, że bank to taka instytucja, która wystarczy że jest na rynku, a klienci i tak do niej przyjdą. Dziś zmieniło się wszystko i z powodu olbrzymiej konkurencji i nowoczesności, czyli z powodu na przykład bankowości mobilnej. Trzeba było szybko dostosowywać się do potrzeb rynku. Inaczej zarządza się małymi bankami, inaczej choćby takimi tak ten, który w Dębicy ma trzy placówki i musi być dostępny dla wszelkiego rodzaju klientów, i prywatnych i biznesowych i mieć dla nich specjalne oferty i usługi, takie jak choćby nocna wrzutnia, do której trafiają wszystkie utargi ze sklepów czy lokali.

Takie techniczne nowinki powodują pewnie, że pracownicy banku są coraz mniej potrzebni…

U nas są ciągle potrzebni, ale mają coraz to nowe zadania. Mamy ogromną ofertę usług, pracownicy więc tracą jedne stanowiska, a zyskują nowe. Przez to uniknęliśmy redukcji zatrudnienia i grupowych zwolnień.

W dębickich szkołach prowadzicie Państwo lekcje przedsiębiorczości, podczas których młodzi ludzie poznają różne bankowe nowinki. Ale klientami banków są też starsi ludzie, którzy zatrzymali się na etapie wzorca kasjerka – klient. Czy staracie się także docierać jakoś do seniorów?

Młodych ludzi poznajemy z zasadami bankowości, mówimy o obrocie pieniędzmi, o giełdzie – w krótkiej formie pokazujemy jak obracać się w świecie bankowości, tak by jako klienci wiedzieli co jest dla nich korzystne. To właśnie im pokazujemy, jak posiadając smartfona wykorzystać go do bankowych usług w kraju i za granicą.

O seniorach też nie zapominamy. Jesteśmy otwarci na wszystkich klientów. Ponieważ tak się szczęśliwie składa, że w pobliżu mamy dom seniora, robiliśmy też tam spotkania, by poopowiadać o naszych bankowych ofertach i możliwościach. Poza tym, każdej osobie, bez względu na wiek, która chce zostać naszym klientem, zawsze pomaga doradca, fachowiec, który wyjaśni wszystkie zawiłości.

Więcej w wydaniu papierowym „Wiadomości Dębickich”.

Pytała Katarzyna Sobieniewska – Pyłka