Strona głowna » Gmina Dębica » W Nagawczynie mnożyli w pamięci

W Nagawczynie mnożyli w pamięci

Uczniowie Zespołu Szkół w Nagawczynie 25 września po raz pierwszy przyłączyli się do akcji w ramach V Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, czyli akcji „mały pyta dużego”. Celem jest propagowanie zabawowej formy nauczania matematyki. Akcja ma zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób.

Akcja była okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli moli dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia. W tym dniu uczniowie mieli możliwość pytania swoich starszych kolegów, studentów czy dorosłych.

Uczniowie Zespołu Szkół w Nagawczynie o akcji dowiedzieli się tydzień wcześniej. Nie było zbyt wiele czasu na przygotowania. Szkolnym koordynatorem akcji została nauczycielka matematyki Anna Kubisztal. Zadaniem koordynatora było wyznaczeni patroli egzaminacyjnych. Chętnych było bardzo wielu. Od 21 września zabrano się do pracy. Wykonano plakaty i gazetkę informująca o święcie. Na apelu dyrektor szkoły poinformowała wszystkich uczniów i nauczycieli o akcji. Uczniowie poszczególnych klas mieli za zadanie przypomnieć sobie tabliczkę mnożenia – zwłaszcza te trudniejsze przykłady. Dzieci grały w gry stolikowe z wykorzystanie tabliczki mnożenia, w bingo. Tabliczkę przypominali sobie też nauczyciele uczący w szkole. Koordynatorka projektu przeprowadziła eliminacje na egzaminatorów w kl. V i VI sprawdzając znajomość tabliczki mnożenia i dzielenia. Na egzaminatorów powołano 16 uczniów. Do akcji 25 września wyruszyły patrole egzaminacyjne zaopatrzone w losy. Ich zadaniem było sprawdzenie znajomości tabliczki u egzaminowanego. Osoby, które rozwiązały poprawnie pięć przykładów otrzymywały tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia. Starsi trochę niechętnie poddawali się pytaniu. Rodzice też podejmowali losy trochę z obawą, że sobie nie poradzą. Jednak większość egzaminowanych poradziła sobie z zadaniami. Nauczyciele chętnie włączyli się w akcję. Wszyscy chcieli być pytani i udowodnić dzieciom, że oni tabliczkę dobrze znają. Patrole pytały starszych kolegów, rodziców, nauczycieli. Uczniowie wraz z koordynatorką odwiedzili miejscowe sklepy, gdzie pytali klientów oraz sprzedawczynie. Akcji towarzyszyło wiele radości. Uczniowie już zapowiedzieli, że za rok ponownie chcą wziąć udział w takiej akcji.