Strona głowna » Artykuł sponsorowany » Transport kołowy – obrót kontenerami w porcie

Transport kołowy – obrót kontenerami w porcie

Nie da się ukryć tego, że kontenery z różnego typu towarami są transportowane za pomocą kolei i statków. Spore auta dostawcze w tym transporcie także odgrywają istotną rolę, ale wielu z nas zapomina o tym transporcie kołowym powiązanym z terenem należącym do portu. Właśnie tam trwa ten kontrolowany chaos, bo specjalne suwnice zajmują się zdejmowaniem kontenerów ze statków i co najważniejsze norma na jednego operatora w czasie jednej godziny wynosi trzydzieści pięć kontenerów. Kluczowe znaczenie ma też i to, że potem te kontenery trafiają na specjalne wózki, które nadal są tymi kierowanymi przez zwyczajnych ludzi. Dalej inne dźwigi ustawiają kontenery w stosy, choć jest to rozwiązanie tymczasowe, po to by nie zajmowały zbyt wiele miejsca, bo poza kontenerami transport dotyczy także ładunków zaliczanych do sporych, a one trafiają na specjalne lawety przeznaczone dla ładunków zbyt masywnych, zbyt wysokich i zbyt długich. Pojazdy ciągnące tego typu lawety muszą rzecz jasna mieć miejsce na manewrowanie w porcie, które nie jest proste i to głównie ze względu na ograniczoną przestrzeń. Jeśli zaś w tej przestrzeni dojdzie do wypadku lub kolizji, to z nieprzyjemnymi skutkami trzeba szybko się uporać, bo każda minuta paraliżu na terenie portu kosztuje.

Dalsze etapy transportu kołowego

Ten wyjątkowo chaotyczny transport kołowy trwa cały czas, czyli dokładnie wtedy gdy trzeba zdjąć kontener ze sterty potrzeba dźwigu, który to załaduje kontener na samochód dostawczy. W takim kontenerze może się rzecz jasna znajdować wszystko. Mogą to być toalety, a nawet kilka wyjątkowo drogich zabytkowych pojazdów. Dlatego też kontener musi być opuszczany na ciężarówką ostrożnie, ale też i szybko, bo za nią czeka już inna ciężarówka na inny kontener. Proces ten trwa rzecz jasna bez najdrobniejszej przerwy i co równie ważne na każdy z tych kontenerów operator dźwigu lub suwnicy ma trochę ponad minutę. Liczy się też i to, że nie może się on pomylić i dlatego obecnie nad tym załadunkiem czuwa system komputerowy, który jest niezwykle dokładnym, czyli ryzyko pomyłki w jego przypadku musi być niższe niż jeden do miliona.

Elektronika

Porty ze światowej czołówki to także nowoczesność, a takowa przejawia się w tym, że elektronika dominuje. Mowa tu dokładnie o tym, że operatorzy suwnic przenoszących kontenery ładują je na wózki sterowane komputerowo, a te jadą wzdłóż  specjalnego toru zatopionego w asfalcie. Zasadniczo jest to kabel wytwarzający pole elektromagnetyczne, a wózki poruszają się wykrywając takowe. Właśnie dzięki temu rozwiązaniu transport kołowy związany z obrotem kontenerami w porcie jest i szybki i precyzyjny.