Strona głowna » Dębica » „Napój miłosny” retransmisja z The Metropolitan Opera

„Napój miłosny” retransmisja z The Metropolitan Opera

„Napój miłosny”, operę komiczną Gaetano Donizettiego z librettem Felice Romani, będzie można zobaczyć 29 września br., podczas retransmisji w Kinie „Kosmos”. Rolę Adiny kreuje Anna Netrebko, jako Nemorino występuje Matthew Polenzani, partneruje im Mariusz Kwiecień, jako sierżant Belcore.

Premiera inscenizacji miała miejsce 24 września 2012 r. w The Metropolitan Opera. Miejski Ośrodek Kultury retransmitować będzie przedstawienie zarejestrowane 13 października 2012 r. Bilety normalne – 30 zł, ulgowe – 25 zł do nabycia w Kinie „Kosmos”, ul. I. Lisa 3, tel. tel. 14 696 91 40, 14 696 91 43. „Napój miłosny” (w oryginale „L’elisir d’amore”) to dzieło jakie stworzył Gaetano Donizetti (1797–1848). To opera komiczna w dwóch aktach (powstała w 1832 r.). Libretto napisał Felice Romani. Obsada: Anna Netrebko (sopran) jako Adina, Matthew Polenzani (tenor) jako Nemorino, Mariusz Kwiecień (baryton) jako sierżant Belcore, Ambrogio Maestri jako wędrowny handlarz Dulcamara, Anne-Carolyn Bird jako Giannetta, chór i orkiestra The Metropolitan Opera pod dyrekcją Maurizio Benini (dyrygent). Realizatorzy: Bartlett Sher (reżyser), Michael Yeargan (scenografia), Catherine Zuber (kostiumy), Jennifer Tipton (światło). Przedstawienie w języku oryginału (włoskim) z napisami w językach polskim i angielskim.

Anna Netrebko, urodzona w Krasnodarze rosyjska sopranistka zyskała międzynarodową sławę po swoim debiucie w partii Violetty w „La traviacie” Verdiego na Salzburger Festspiele w 2002 roku. W kolejnych latach była uznawana dwukrotnie przez grono krytyków za najlepszą śpiewaczkę świata. Jej kariera rozpoczęła się w 1994 roku na scenie Teatru Maryjskiego w Sankt Petersburgu. Od tryumfu w Salzburgu Netrebko występuje we wszystkich najważniejszych teatrach operowych świata, m.in. w: The Metropolitan Opera, Lyric Opera of Chicago, londyńskiej Royal Opera House Covent Garden, mediolańskim Teatro alla Scala, a także operach Wiednia, Paryża, Zurychu, Berlina i Monachium. W Met zadebiutowała jako Natasza w monumentalnym spektaklu „Wojny i pokoju” Prokofiewa (2002). Do tej pory wystąpiła w aż czternastu premierach tego teatru. Przez trzy lata pod rząd brała udział w wieczorach inaugurujących sezon w Met. W ubiegłych sezonach podziwialiśmy ją jako Tatianę w „Eugeniuszu Onieginie”, Lady Makbet w „Makbecie” Verdiego i tytułową Jolantę w operze Czajkowskiego.

Matthew Polenzani zadebiutował w 1998 roku jako Gérald w „Lakmé” Delibesa w Opéra National de Bordeaux we Francji. W tej partii i innych z repertuaru tenorów lirycznych występował na największych scenach europejskich: Teatro Comunale we Florencji, na festiwalu w Aix-en-Provence oraz podczas tournée po Japonii z Teatro Regio z Turynu. Śpiewał w „Capuleti i Montecchi” w Operze Paryskiej oraz w Bayerische Staatsoper, w „Eliksirze miłosnym” w wiedeńskiej Staatsoper, Operze Bawarskiej, Teatro San Carlo i Teatro dell’Opera di Roma. Do jego ważniejszych dokonań należą występy w „Cosi fan tutte” w Covent Garden pod batutą Colina Davisa oraz w Paryżu z Philippem Jordanem, „Łucja z Lammermoor” w Paryżu, Wiedniu i Frankfurcie nad Menem, „Potępienie Fausta” w operze we Frankfurcie i Berlinie w Deutsche Oper, a także partia Księcia w „Rigoletcie” w Operze Wiedeńskiej pod dyrekcją Jezusa Lopeza-Cobosa i partia Don Ottavia w „Don Giovannim” na Festiwalu w Salzburgu. Od szeregu lat z powodzeniem współpracuje z The Metropolitan Opera i Jamesem Levinem. Nagrodzony Richard Tucker Award w 2008 roku i Beverly Sills Artist Award Metropolitan Opera w 2004 roku. Prywatnie jest zapalonym golfistą, żonaty z mezzosopranistką Rosą Marią Pascarellą, mają trzech synów.

Mariusz Kwiecień, Polak, czołowy śpiewak w zespole nowojorskiej The Metropolitan Opera. Występuje na deskach londyńskiej Royal Opera House Covent Garden, La Scali w Mediolanie i wielu innych teatrów operowych Europy oraz Ameryki Północnej. Ukończył Akademię Muzyczną w Warszawie. W 1995 roku zadebiutował w tytułowej partii w „Weselu Figara” Mozarta na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 1996 śpiewał w Teatrze Muzycznym „Roma” Papagena w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. Uczestniczył w Lindemann Young Artist Development Program przy Metropolitan Opera w Nowym Jorku. W 1999 wystąpił w recitalu, śpiewając dziewięć pieśni Mieczysława Karłowicza i zachwycił krytykę talentem oraz pięknym głosem. Na scenie Met zadebiutował w tym samym roku jako Kuligin w operze „Katia Kabanowa”. W Metropolitan Opera występował też m.in. jako Marcello w „Cyganerii” Pucciniego, Silvio w „Pajacach” Leoncavalla, Almaviva w „Weselu Figara”, tytułowy Don Giovanni i Guglielmo w „Così fan tutte” Mozarta, Malatesta w „Don Pasquale” Donizettiego, Ford w „Falstaffie” Verdiego, oraz tytułowy Oniegin w transmitowanym spektaklu otwierającym sezon 2013–14. Do najważniejszych ról artysty należą Don Giovanni i „Król Roger” Szymanowskiego, które z wielkim powodzeniem wykonuje na scenach świata.

napoj_milosny_pl