Strona głowna » Artykuł sponsorowany » Częste błędy popełniane przy tworzeniu opisów produktów w sklepie internetowym

Częste błędy popełniane przy tworzeniu opisów produktów w sklepie internetowym

Porzekadło, wedle którego ludzie „kupują” oczami jest prawdziwe tylko połowicznie, zwłaszcza w sprzedaży internetowej. Bez dobrych opisów produktowych trudno przekonać klientów do towaru. Prowadzisz sklep internetowy i pragniesz udoskonalić go w tym obszarze? A może dopiero startujesz w branży e-commerce i wkrótce czeka cię stworzenie sprzedażowych opisów? Sprawdź, jakich błędów musisz przy tym uniknąć!

Uwaga na duplicate content

Najprostszym rozwiązaniem jest wykorzystanie opisów dostarczonych przez producenta lub dystrybutora. Pokusa pozostaje tym silniejsza, że takie rozwiązanie stanowi oszczędność czasu i kosztów. Niestety ma ono ogromną wadę w postaci duplicate content. Treści, które nie są unikalne nie mają żadnych szans na zajęcie topowych miejsc w wyszukiwarce.

Przerost treści

Opisy produktowe nie mają wiele wspólnego z beletrystyką. Klienci przeglądający asortyment sklepu internetowego oczekują konkretnych informacji dotyczących specyfikacji produktu. Kilka błyskotliwych i rzetelnych zdań na temat towaru to niezbędny element dobrego opisu produktowego, natomiast szczegóły przedmiotu warto prezentować przy pomocy podpunktów. Ponadto tworząc opis zrezygnuj ze zdań wielokrotnie złożonych i strony biernej, a jeśli twoje produkty nie są skierowane do niszowych odbiorców, unikaj branżowego slangu.

Brak języka korzyści

Język korzyści to sprawdzone narzędzie oddziałujące na wyobraźnię odbiorcy. Jeśli go nie użyjesz, istnieje spore prawdopodobieństwo, że potencjalny klient nie dostrzeże, że twoja propozycja odpowiada na jego potrzeby. Stosowanie języka korzyści polega na tym, że każdą zaletę produktu musisz poprzeć dowodem – na przykład wynikami badań, unikalną cechą czy właściwością. Nie pomyl prawdziwego języka korzyści z wyświechtanymi zwrotami, takimi jak „jedyny w swoim rodzaju”, „zgodny z nowoczesnymi trendami”.

Nieczytelnie sformatowany tekst

Odbiorcy nie przepadają za napotkaną w opisie produktowym „ścianą tekstu”. Treści staraj się dzielić na akapity uwzględniając, że coraz więcej konsumentów przegląda ofertę twojego sklepu przy pomocy smartfona, czyli na niedużym ekranie. Po nazwie produktu umieść zawierający maksymalnie kilka zdań lead z obietnicą, jaka kryje się za towarem, a także najważniejszymi faktami. Pozostałe informacje w mniejszych akapitach, a przy dłuższym opisie przedzielone śródtytułami przedstaw poniżej. Opis warto zakończyć podsumowaniem w podpunktach i hasłem CTA.

Brak personalizacji treści

Prowadząc sklep internetowy z pewnością odwołujesz się do konkretnej grupy docelowej. Wyjątkiem są produkty masowe – na przykład żywność lub FMCG. Sprzedając towar konkretnej grupie docelowej przemawiaj charakterystycznym dla niej językiem. Jednocześnie uwzględnij, kto podejmuje decyzję zakupową. Przykładowo, gdy sprzedajesz zabawki dla najmłodszych dzieci, grupę odbiorców opisu stanowią ich rodzice.

Sukces branży w e-commerce zależy nie tylko od dobrego przygotowania e-sklepu, ale również sprawnych dostaw towaru. Chcesz udoskonalić logistykę w swoim biznesie i obniżyć związane z nią koszty? Skorzystaj z platformy wysyłkowej, jaką jest serwis Apaczka, który zapewnia dostęp do wiodących kurierów działających na polskim rynku. W atrakcyjnej cenie i z wieloma udogodnieniami dedykowanym klientom biznesowym.

Apaczka przypadnie ci do gustu również, jeśli zajmujesz się dystrybucją – przedstawia ciekawą ofertę przesyłek paletowych, obsługiwanych między innymi przez Rhenus Logistic:

https://www.apaczka.pl/oferta/palety-polpalety/rhenus-logistic-jak-wyslac/.