Strona głowna » Gmina Dębica » Lerg radzi jak regenerować reflektory

Lerg radzi jak regenerować reflektory

Dzień staje się coraz krótszy, a nasza widoczność na drodze jest coraz słabsza, dlatego warto zwrócić uwagę czy reflektory w samochodzie nie wymagają odświeżenia. Z biegiem czasu reflektory w autach matowieją. Wpływ mają na to głównie warunki atmosferyczne jakie spotykamy podczas jazdy, czyli promienie UV, sól drogowa, uderzania drobnych kamyków, żwiru, piasku i innych zanieczyszczeń. Niestety tych czynników nie jesteśmy w stanie wyeliminować. Nowe reflektory zaś kosztują sporo pieniędzy. Najtańszym sposobem jest regeneracja i jak najlepsze ich zabezpieczenie.

Zanim zaczniesz odświeżać reflektory, taśmą lakierniczą zabezpiecz przyległe do nich elementy takie jak zderzak, błotnik, czy maska, które podczas szlifowania mogą się porysować i uszkodzić. Możesz również wymontowywać reflektory z samochodu i zająć się ich regeneracją na stojaku lub stole warsztatowym.

Przed szlifowaniem musisz dokładnie przemyć reflektory, aby usunąć resztki asfaltu i inne zanieczyszczenia. Może pomóc ci w tym np. zmywacz antysilikonowy marki Polfill, produkowany przez firmę Lerg.

Potem papierem ściernym do szlifowania na mokro zeszlifuj zmatowioną warstwę reflektora. Papier ścierny do ręcznego szlifowania na mokro bowiem znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymagana jest najwyższa jakość szlifowanej powierzchni. Jest impregnowany, bardzo elastyczny i odporny na rozerwania, o strukturze antypoślizgowej. Nie zwija się w wodzie i nie wymaga długotrwałego moczenia, a jednocześnie zapewnia wyjątkowo ostre i równomierne ścieranie powierzchni. Często stosowany jest przez lakierników, którzy muszą przygotować idealne podłoże pod lakier bazowy, czy nawierzchniowy.

Jeśli reflektory są bardzo zniszczone, szlifowanie zacznij od papieru o uziarnieniu P600 lub P800. Potem użyj papier o kolejnych gradacjach P1200, P1500, P2000, P3000. Jeśli reflektory nie są bardzo zniszczone, proces ten można zacząć od papieru o uziarnieniu P1500 lub nawet P2000. Warto pamiętać, że ostatni papier jaki trzeba użyć, musi być
o gradacji co najmniej P3000. Ułatwi to później proces polerowania.

Po szlifowaniu na reflektory należy nałożyć niewielką ilość pasty polerskiej lekko ściernej. Potem reflektory polerujemy na niskich obrotach (ok. 900 obrotów/minutę) gąbką ścierną nałożoną na polerkę samochodową. Po wstępnym polerowaniu najlepiej przetrzeć reflektory szmatką z mikrofibrą i nałożyć kolejny raz pastę polerską. Reflektory ponownie polerujemy zwiększając obroty do ok. 1500 obrotów/minutę i na zakończenie przecieramy je szmatką z mikrofibrą. Na tym etapie można zakończyć regenerację reflektorów.

Jeśli chcemy, aby ten efekt utrzymał się dłużej, reflektory trzeba zabezpieczyć przed działaniem warunków atmosferycznych, których nie zniwelujemy. Możemy to zrobić na dwa sposoby: stosując lakier bezbarwny, tylko najpierw reflektory trzeba dokładnie odtłuścić np. Zmywaczem Antysilikonowym Polfill, a następnie nałożyć bezbarwny Podkład na Plastiki Primer marki Polfill, a dopiero wtedy pokryć je Akrylowym Lakierem Bezbarwnym np. Classic marki Polfill, lub zabezpieczyć odpowiednim preparatem. Środek do zabezpieczenia reflektorów nakładamy po ostatnim polerowaniu. Jednak sposób ten nie jest tak trwały jak w przypadku polakierowania lakierem bezbarwnym.

Markę Polfill wprowadziła na rynek polski w 2005 r. firma Lerg SA, wiodący producent i eksporter żywic syntetycznych. Portfolio marki obejmuje szeroką gamę produktów
takich jak szpachlówki, masy, podkłady, lakiery, zmywacze i rozcieńczalniki, które przeznaczone są do renowacji m.in. karoserii samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, łodzi oraz jachtów. Wyroby te powstają na bazie wyselekcjonowanych surowców, co gwarantuje ich wysoką jakość. Łatwość nakładania, lekka obróbka, brak skurczów i powtarzalna jakość – to główne cechy oferowanych produktów.