Strona głowna » Gmina Dębica » Usunęli azbest z gminy

Usunęli azbest z gminy

Zakończył się pierwszy etap zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”. W ramach programu usunięto i unieszkodliwiono 73,74 Mg odpadów w tym 47,415 Mg dotyczyło zbierania, transportu i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest natomiast 26,325 Mg dotyczyło demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest. Z programu skorzystało łącznie 39 gospodarstw domowych na terenie gminy Dębica.

Zadania realizowano w ramach programu priorytetowego „System – Wspieranie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie „Usuwanie wyrobów zawierających azbest część I”. Całkowity koszt wyniósł 33 158 zł. W tym dofinansowanie z NFOŚiGW wyniosło  16 579,31 zł, a dofinansowanie z WFOŚiGW – 11 605,51 zł. Zadanie zrealizowano na podstawie umowy dotacji  przy udziale pieniędzy Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie stanowiących odpowiednio 50 procent i 35 procent kosztów kwalifikowanych. Pozostałą część  4 973,80 zł dopłaciła gmina Dębica. Mieszkańcy z tego tytułu nie ponieśli żadnych kosztów.  Wykonawca zadania była firma Lub-Eko-Plus z Lublina, która od 21 czerwca do 28 września 2016 roku odbierała i ściągała azbest od mieszkańców, którzy złożyli wniosek.