Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA opublikowała wyniki finansowe po trzech kwartałach 2017 roku. W tym okresie Grupa Kapitałowa Śnieżka osiągnęła przychody rzędu 475,9 mln zł, a zysk netto uplasował się na poziomie 56,6 mln zł. Dynamika przychodów, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku wyniosła 98,8 procent, natomiast dynamika zysku netto – 115,5 procent.
Pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku to dla Śnieżki również wzrost sprzedaży na większości rynków eksportowych, wśród których dominujące są kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Na rynku ukraińskim sprzedaż (liczona w mln zł) wzrosła o 5,2 procent, zaś na rynku białoruskim o 7,8 procent. Dodatnią dynamikę sprzedaży odnotowano też na pozostałych rynkach – wyniosła ona 4 procent. W przypadku rynku polskiego wskaźnik ten, w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku, ukształtował się natomiast na poziomie 96,9 procent.
Śnieżka to jeden z czołowych brandów nie tylko na rynku polskim, lecz także m.in. ukraińskim, białoruskim czy mołdawskim. Nowoczesne zakłady produkcyjne przedsiębiorstwa, zlokalizowane w Polsce, na Ukrainie oraz Białorusi, produkują rocznie 140 mln litrów różnego rodzaju wyrobów chemii budowlanej, które cieszą się zaufaniem odbiorców na ponad 30 rynkach.
W portfolio Śnieżki znajdują się takie marki jak: Magnat, Vidaron, Foveo-Tech i Beston. Jako lider nowoczesnych rozwiązań, Śnieżka wprowadza do oferty produkty, które rewolucjonizują rynek. W bieżącym roku taką nowością była plamoodporna ceramiczna farba do wnętrz, redukująca poziomu formaldehydu mogącego występować w powietrzu wewnątrz pomieszczeń – Magnat Sypialnia Pokój Dziecka. Szerokie portfolio wyrobów wzbogaciła też m.in. linia produktów dekoracyjnych Śnieżka Moje Deko.