Część depozytów samorządów terytorialnych, dużych firm i innych podmiotów nieobjętych gwarancjami zostanie finalnie utracona. Bankowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął przymusową restrukturyzację Podkarpackiego Banku Spółdzielczego w Sanoku.
W dniu 15 stycznia 2020 r. Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG lub Fundusz) wydał decyzję o rozpoczęciu przymusowej restrukturyzacji wobec Podkarpackiego Banku Spółdzielczego z siedzibą w Sanoku. Przymusowa restrukturyzacja została wszczęta wobec PBS z dniem doręczenia ww. decyzji tj. 17 stycznia 2020 r., w efekcie czego Fundusz objął nad nim kontrolę wyznaczywszy administratora.
Przymusowa restrukturyzacja banku odbywa się z użyciem utworzonej przez BFG instytucji pomostowej – „Banku Nowego BFG S.A.”. Z dniem 20 stycznia 2020 r. zostanie do niej przeniesiona wydzielona część PBS, obejmująca m.in. wszystkie depozyty klientów detalicznych, mikrofirm i MŚP, co zapewnia ich bezpieczeństwo.
Środki gwarantowane (środki do limitu gwarancji) klientów zostaną przeniesione w całości łącznie z odsetkami. Środki klientów detalicznych (indywidualnych), w tym osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, a także mikro przedsiębiorców oraz MŚP przekraczające limit gwarancji zostaną przeniesione w całości z wyjątkiem naliczonych od nich odsetek, ale jeszcze nieskapitalizowanych, czyli niezaksięgowanych na koncie.
W części natomiast zostaną przeniesione środki samorządów, a także dużych firm, co oznacza że część depozytów jednostek samorządu terytorialnego, dużych firm i innych podmiotów nieobjętych gwarancjami zostaje w banku w restrukturyzacji w celu pokrycia strat i zostanie finalnie utracona.
W związku z powyższym samorządy jako podmioty nieobjęte gwarancją, a posiadające konta w PBS proszą o niewpłacanie pieniędzy na ich konto (do momentu odwołania informacji) – należą do nich m.in. starostwo powiatowe, gmina Czarna.
Obsługa klientów PBS, ze względu na techniczne wymogi związane z przeniesieniem działalności do Banku Nowego BFG S.A., zostaje czasowo zawieszona. Oznacza to przerwę techniczną w serwisach bankowości internetowej i mobilnej oraz w oddziałach banku. Nie będą też działać karty i bankomaty. Wznowienie obsługi klientów planowane jest na wtorek 21 stycznia 2020 r. Od wtorku dotychczasowi klienci będą obsługiwani tak jak do tej pory, w tym będą mogli korzystać z kart i bankomatów banku.
źródło: BFG/PBS Bank
W poniedziałek ide wybrac wszystkie oszczednosci i przechodze do innego banku.Pozdrawiam
W poniedziałek nie wybierzesz, dopiero od wtorku! Ale pewnie będą takie kolejki że się nie dopchamy, a po drugie w banku może zabraknąć gotówki jak ludzie zaczną masowo wybierać środki! Jak masz możliwość to we wtorek przelej sobie środki na inne konto a jak sytuacja się uspokoi zamknij rachunek w PBS i „podziękuj” za współpracę
Jaki wniosek. Przysłowiowa skarpeta ciągle najpewniejsza.Ważne by była dobrze zakopana…
Od razu tam konto likwiduję! Porażka, co to za bank?!