Wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów w Urzędzie Miejskim w Dębicy, wydłużenie do 17.00 jednego dnia w tygodniu pracy urzędu to plany nowego burmistrza, które chciałby wkrótce wprowadzić.
Jak podkreśla burmistrz Mariusz Szewczyk priorytetem będzie usprawnienie funkcjonowania Urzędu Miejskiego. – Wzorem innych urzędów będziemy chcieli wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów, co znacząco usprawni funkcjonowanie urzędu i tempo załatwiania spraw – mówi Mariusz Szewczyk. – Chcę zmobilizować pracowników do fajnego działania na rzecz mieszkańców. Oni wiedzą co mają robić, ale takie działania jak elektroniczny obieg dokumentów i pewne reorganizacje pozwolą jeszcze bardziej usprawnić działanie urzędu. Chcemy wprowadzić nowe standardy zarządzania miastem.
W planach burmistrza jest także wydłużenie pracy w jednym dniu tygodnia, w porozumieniu ze Starostwem i Urzędem Gminy Dębica, by wszystkie urzędy były czynne dłużej, np. do godziny 17.00, tak żeby petenci mogli pozałatwiać swoje sprawy. Burmistrz chciałby, by w jednym dniu tygodniu od godz. 19.00 kontaktować się z mieszkańcami poprzez czat lub za pomocą portalu społecznościowego. – Chciałbym na bieżąco poznawać ich opinie, porozmawiać z nimi o mieście i jego sprawach – mówi burmistrz Szewczyk.