Strona główna » Artykuł sponsorowany » Czym jest Digital Signage, a także jakie jest jego zastosowanie?

Czym jest Digital Signage, a także jakie jest jego zastosowanie?

Mimo, że Digital Signage z samej nazwy już może wydawać się czymś skomplikowanym, tak naprawdę mamy tu do czynienia z medium, które prezentuje się naprawdę interesująco.
Czym jest Digital Signage, a także jakie jest jego zastosowanie?

Czym jest Digital Signage, a także jakie jest jego zastosowanie?

Pozwala przekazywać informacje, a przy tym daje wymierne korzyści podczas aranżacji wnętrza. To system, który pozwala na to, aby wszelkie treści multimedialne były prezentowane w atrakcyjny sposób. Działanie opiera się tutaj na nośnikach cyfrowych. Digital signage bazuje na monitorach LCD i LED, monitorach interaktywnych, projektorach, a także tablicach i projekcjach holograficznych.

Dzięki Digital Signage uda się nam dokonać pełnej automatyzacji naszego zarządzania treścią, dlatego komunikaty będą dostosowane do odbiorców, poprzez określenie konkretnych wytycznych. Korzyścią systemy jest też wielorakie zastosowanie, a to przy celach informacyjnych, ale i marketingowych. Jest to przydatne np. w handlu, na dworcach, na lotniskach, w hotelach, w nieruchomościach komercyjnych, czy też w placówkach użytku publicznego. Nośniki systemu powstają w taki sposób, aby pozwalały na nieustanne użytkowanie.

Co więcej, treści wyświetlane w ten sposób to dobre rozwiązanie, ale też alternatywa dla standardowych nośników, jak chociażby plakaty, banery lub bilbordy. Wdrożenie oprogramowania pozwala na centralne i zdalnie zarządzanie treściami, bez względu na to, ile funkcjonuje nośników informacyjnych w danym systemie.

Kiedy i gdzie Digital Signage sprawdzi się najlepiej?

Digital Signage w reklamie

Mając na myśli Digital signage, mówimy o systemie doskonale sprawdzającym się w przypadku kampanii marketingowych. Dzięki prezentowaniu multimedialnych treści w postaci reklam, mamy ogromną szansę, aby przykuć wzrok i uwagę na długo, a to o wiele skuteczniej niż klasyczne ulotki, banery lub plakaty. Wyświetlanie odbywa się przy pomocy ekranów LED, monitorów LCD, ale też specjalnych infokiosków. Możliwości jest wiele. Forma ta sama w sobie jest atrakcyjniejsza, niż każdy inny nośnik analogowy. Stawiając na Digital Signage, możemy nie tylko wprowadzić reklamy interaktywne, ale też natychmiastowo reagować na potrzeby swoich klientów, ich zachowania oraz wszelkie inne zewnętrzne czynniki.

Digital Signage, a przekaz informacji

Dystrybucja informacji w dynamicznej formie, daje lepsze efekty niż każda analogowa forma. Metoda ta wybierana jest coraz częściej i coraz chętniej, a dotyczy to zarówno zewnętrznych części siedzib firm, atrakcji turystycznych, miejsc spotkań, jak i wnętrz różnych budynków. Za doskonały przykład mogą posłużyć tu m.in. centra handlowy, kluby oraz hotele. Digital signage idealnie odnajduje się jako system kolejkowania w urzędach, jako katalog książek w bibliotece, czy też rozkład lotów lub jazdy. Dziś często natkniemy się też już na ekrany dotykowe, będące specjalnymi infokioskami, totemami interaktywnymi oraz wayfinderami, które pomagają w nawigacji po dużych galeriach handlowych. To również dobre rozwiązanie, które będzie służyło zapisom do lekarzy bądź do publicznych punktów dostępu do sieci internetowej.

Dekoracyjne i artystyczne instalacje

W wielu przypadkach natkniemy się, że Digital signage pełni rolę interesującej, dekoracyjno-artystycznej aranżacji. Wszystko to za sprawą wielu przedstawicieli współczesnej sztuki, którzy chętnie sięgają po to narzędzie. Mnogość i zastosowanie wielu różnorodnych nośników, jak chociażby siatka LED, pozwala na wykonywanie prezentacji multimedialnych nawet na fasadach dużych budynków. Tutaj mogą pojawić się nie tylko informacyjne treści, ale też te typowo reklamowych, kulturowych lub rekreacyjnych. Mając zatem do czynienia z tym rozwiązaniem, różnego typu budynku użytku publicznego oraz galerie, mają okazję prezentowania treści bez żadnych ograniczeń przez analogowe nośniki. Koniec końców, Digital signage jest też idealnym wyjściem w przypadku muzeum multimedialnego. Obecnie, przekazywanie wiedzy za pośrednictwem wszystkich zmysłów staje się coraz popularniejsze, a wykorzystywane jest już na naprawdę wielu różnych wystawach interaktywnych.