Strona głowna » Dębica » Polacy wolą szczęście i zdrowie bliskich niż dużą wygraną w „totka”

Polacy wolą szczęście i zdrowie bliskich niż dużą wygraną w „totka”

Zaledwie co trzeci Polak (37 proc.) postrzega swoje życie w jasnych lub kolorowych barwach, ponad połowa (51 proc.) uważa je za stonowane, szarobure lub wręcz widzi je w czarnych kolorach – wynika z badania „Barwy życia Polaków”, zrealizowanego przez TNS na zlecenie marki Beckers będącej w portfolio firmy Tikkurila Polska SA.

Jednocześnie, aż 72 proc. Polaków deklaruje, że ich życiu mogłoby dodać barw szczęście i zdrowie bliskich. Dopiero na drugim miejscu znalazła się duża wygrana w ”totka”– byłaby ona powodem do radości dla 63 proc. Polaków. Aż 53 proc. mieszkańców naszego kraju uznałoby swoje życie za bardziej kolorowe dzięki wyjazdowi na wakacje.

Według badań na rzecz marki Beckers dla dużej grupy Polaków powodem do optymistycznego spojrzenia na swoje życie byłyby elementy wpływające na ich sytuację materialną i status zawodowy. Aż 43 proc. deklaruje, że koloru ich życiu mógłby nadać nowy dom lub mieszkanie, 41 proc.- sukces w życiu zawodowym (nowa praca, awans, premia, podwyżka), a 38 proc. – nowy samochód. Dla częściej niż co piątego Polaka (22 proc.) zastrzykiem kolorów w życiu byłyby nowe ubranie, buty czy torebka. Co ciekawe, uszczęśliwiłyby one niemal tyle samo kobiet, co nowe auto (27 proc. wobec 30 proc). W przypadku mężczyzn sytuacja ta wygląda inaczej – nowy samochód dodałby kolorów życiu blisko połowie panów (47 proc.), podczas gdy nowe ubranie, buty czy torba – tylko 16 proc. z nich. Dla kobiet również dużo częściej niż dla mężczyzn ma znaczenie zdrowie i szczęście bliskich (76 proc. wskazań wobec 67 proc.) i wyjazd na wakacje (59 proc wobec 47 proc). Mężczyźni natomiast większą wagę niż kobiety przywiązują do sukcesów zawodowych – dodałyby one kolorów życiu 44 proc. panów i 38 proc. pań.

Badanie pokazało, że dla Polaków ważne są też drobne sprawy i ulotne przyjemności, choć dotyczy to wciąż relatywnie niewielkiej grupy osób. Co trzeci Polak deklaruje, że barw jego życiu mogłyby nadać niewielkie codzienne radości, jak tęcza po deszczowym dniu, zaś blisko co piątemu – drobne upominki jak płyta, książka, kwiatek czy czekolada. Życiu blisko co czwartej osoby nadałaby kolorów miłość lub wymarzona randka, a 18 proc. – imprezy i spotkania ze znajomymi.

Co ciekawe, o miłości marzą przede wszystkim ludzie młodzi – aż 45 proc. osób w wieku 15-19 lat i 39 proc. w wieku 20-29 lat. Młodzież jednocześnie najrzadziej ze wszystkich badanych grup ceni zdrowie i szczęście bliskich – w najmłodszej grupie odsetek ten wynosi 56 proc. Znaczenie tego czynnika wzrasta wraz z wiekiem, w gronie osób po 60-tce jest on ważny aż dla 82 proc. Polaków. Z kolei sprawy materialne największe znaczenie mają dla osób w wieku 30-39 lat. Aż 54 proc. z nich deklaruje, że kolorów ich życiu mógłby nadać nowy dom lub mieszkanie, a w przypadku 46 proc. – nowy samochód.

Z badania dla marki Beckers wynika też, że co trzeci Polak chciałby mieć bardziej kolorowe życie (34 proc.), jednocześnie 29 proc. Polaków marzy, by było ono bardziej stonowane i spokojne. Największa grupa – 37 proc.- nie chciałaby zmiany intensywności kolorów i tempa w swoim życiu.

Kolorowe zycie Polakow